CURSURI PILATES
Pilates este o metoda de exercitii fizice conceputa sa consolideze, sa alungeasca si sa echlibreze corpul uman.

Insa metoda Pilates nu este doar exercitiu. Este o serie de miscari controlate menite sa activeze si trupul si mintea, astfel incat veti invata sa constientizati si mai apoi sa controlati fiecare incordare musculara, si totodata veti ajunge la executarea cu precizie si gratie a exercitiilor din programul dumneavoastra.

Cursuri Pilates - Movement Studio
Movement Studio propune cursuri de pilates in Bucuresti. Orele se desfasoara la saltea si la aparatura specifica metodei pilates. Urmand de la doua pana la trei sedinte pe saptamana, indrumat si supravegheat de unul dintre instructorii nostri, veti vedea rezultate in ceea ce priveste aspectul si postura dumneavoastra, dar si in ceea ce priveste modul in care va simtiti. In plus, va veti bucura de o flexibilitate sporita, o mai mare densitate osoasa, si de o rezistenta mai mare.
Beneficiile metodei Pilates

Acest sistem inovator de exercitiu minte-trup, dezvoltat de Joseph Pilates este perfect pentru oricine doreste sa-si consolideze si sa-si tonifieze corpul, fara a castiga masa musculara in exces.

Ca multe alte tipuri de exercitii, Pilates creste sistemul imunitar, imbunatateste functiile circulare si respiratorie, si creste densitatea osoasa şi tonusul muscular. Similar cu yoga si artele martiale, pilatesul va aduce un echilibru mental si reduce nivelul de stres acumulat.

Spre deosebire de multe alte forme de exercitiu, Pilates amelioreaza asimetrii musculare, modeleaza siluete si imbunatateste echilibrul, coordonarea, controlul respiratiei. Pilates face toate acestea pentru ca exercitiile dezvolta simultan flexibilitatea si forta musculara.

De ce Pilates

1. Pilates ajuta la modelarea unui corp armonios, adresandu-se persoanelor de toate varstele si conditiile fizice oferind in acelasi timp un antrenament revigorant si energizant.

2. Exercitiile si miscarile Pilates pot fi practicate de oricine, de la persoanele care desfasoara o munca sedentara la birou pana la cele cu o conditie fizica bine dezvoltata, sportivi, dansatori etc.

3. Pilates poate fi, de asemenea, integrat in programele fizioterapeutice si de reabilitare in vederea unei recuperari mai rapide in urma unui accident.

4. Sesiunile de Pilates sunt facute individual sub atenta indrumare a unui instructor specializat in pilates, fiecare sedinta fiind adaptata nevoilor fizice ale fiecarui client.

5. Este un tip de antrenament sigur si previne eventualele accidente.

6. Poate fi utilizat atat de de femeile gravide pentru a invata o respiratie corecta, pentru a-si tonifia musculatura si a-si pregati corpul pentru o nastere cat mai usoara, cat si pe proaspetele mamici pentru a reveni cat mai repede la silueta initiala.

In concluzie, Pilates este o experienta placuta si relaxanta care tonifiaza, alungeste, fortifica si intinereste corpul.

Este adaptabil oricarei persoane indiferent de varsta sau conditie fizica!

Principiile gimnasticii Pilates

1. Respiratia
Respiratia este liantul dintre minte si trup. Este fundamentul existentei noastre si ritmul care ne acompaniaza de la nastere pana in ultima zi a vietii noastre. Ea este cea care ne aduce mintea calatoare inapoi in corpul nostru si o axeaza pe actiunea corpului. Respiratia este mereu conectata la miscare. Toate exercitiile Pilates sunt facute in ritmul si dinamica respiratiei si a batailor inimii, asigurand astfel o buna oxigenare a intregului corp, imbunatatind astfel circulatia si eliminand tensiunea din muschi.

2. Precizia
Toate exercitiile sunt facute cu precizie si acuratete. Metoda Pilates pune accent pe calitate, nu pe cantitate. Precizia este rezultatul imbinarii concentarii, controlului, centrului si pastrarii unei frecvente constante in antrenament.

3. Controlul
Cand exercitiile Pilates sunt executate corect inseamna ca iti poti controla miscarile corpului. Nimic nu se face din inertie, din obisnuita sau la voia intamplarii. A fi in control inseamna a intelege si a pastra forma corecta, postura corecta in timpul unui exercitiu.

4. Ritmul
Toate exercitiile sunt facute intr-un anumit ritm interior al fiecarei persoane. Fluiditatea da nastere unor miscari line, gratioase si functionale in acelasi timp. Miscarile fluide in combinatie cu respiratia adanca ajuta la reducerea tensiunii corporale si la inlaturarea riscului de accidentare.

5. Concentrarea
Mintea este cea care determina actiunile corpului. Exercitiile sunt facute acordand o mare atentie modului in care acestea sunt executate. In pilates mintea ghideaza corpul, lucreaza impreuna ca o echipa. Fara concentrare exercitiul isi pierde forma si scopul.

6. Relaxarea
Pentru a fi echilibrat si fizic si mental, pentru a fi sanatos este important sa intelegem echilibrul dintre efort si relaxare. Invatand sa eliberam tensiunea din corpul nostru vom reusi sa gasim echilibru si fluiditate atat in sala de pilates cat si in restul vietii noastre.

7. Centrul
Toate exercitiile sunt initiate si controlate din centru. Pilates denumeste aceasta zona “Core” sau “Powerhorse” ea include musculatura abdominala, muschii bazinului, centura scapulara, muschii spatelui, diafragma. In Pilates toate miscarile pornesc de aici. Acest centru genereaza energia care este apoi distribuita in tot corpul. Dezvoltarea unui centru puternic si stabil este una dintre caracteristicile acestei forme de antrenament.
Program Pilates

Luni Marti Miercuri Joi Vineri Sambata
08.00 - 22.00 09.00 - 18.00
Preturi cursuri Pilates

Pret / Sedinta Abonament Pret / nr. sedinte Valabilitate
110 ron
(Prima sedinta este gratuita)
1000 / 10 (* sauna inclusa) 60 zile
1900 / 20 (* sauna inclusa) 90 zile
2700 / 30 (* sauna inclusa) 120 zile
* De sauna pot beneficia doar doamnele, aceasta fiind situata in vestiarul danselor. Cerem scuze domnilor
Despre Joe Pilates

Metoda Pilates este denumita asa dupa inventatorul sau, Joseph Hubertus Pilates. Joe s-a nascut pe 9 decembrie in 1883, In Mönchengladbach Germania din parinti de origine greaca si germana.

Tatal sau a fost un gimnast premiat de origine greaca si mama sa doctor naturist de origine germana. Un copil bolnavicios, care suferea de astm, rahitism si febra reumatica, el si-a dedicat intreaga viata pentru a deveni mai puternic din punct de vedere fizic. In scopul de a-si imbunatati sanatatea, el a inceput cautarea unor metode pentru a-si consolida trupul si mintea. Joe a devenit intrigat de notiunea clasica a barbatului ideal, care imbina un corp bine instruit, cu un intelect la fel de bine pregatit. A inceput sa studieze body building si gimnastica si la varsta de 14 ani a ajuns sa pozeze pentru diagrame anatomice. In vederea realizarii scopului sau a invatat box, scrima, lupte, gimnastica si scufundari. El a practicat artele martiale si a studiat atat filosofii din est si cat si pe cei din vest, inclusiv yoga. El a ajuns la concluzia ca stilul nostru de viata modern, postura proasta, si respiratia ineficienta au fost radacinile unei sanatati precare, si in cele din urma el a elaborat o serie de exercitii si tehnici de formare, a proiectat toate echipamentele, si a stabilit toate indicatiile necesare pentru a le preda in mod corespunzator.

In 1912 s-a mutat in Anglia pentru a urma o cariera de boxer,a ajuns sa fie chiar si artist de circ si antrenor in arta autoapararii. pentru detectivii de la Scotland Yard. La izbucnirea Primului Razboi Mondial el si alti cetateni germani au fost luati prizonieri si inchisi intr-un lagar de munca din Lancaster, The Isle of Man. Aici a inceput sa prinda contur Metoda Pilates. In timpul prizonieratului el a predat colegilor sai detinuti conceptele si exercitiile elaborate de el in peste 20 de ani de studiu individual si ucenicie in Yoga, Zen si diverse antrenamente fizice din Roma si Grecia Antica. In aceasta perioada Joe a inceput elaborarea sistemului de exercitii originale cunoscut astazi ca „matwork” sau exercitii la sol. Conform spuselor lui Joe, atunci cand epidemia de gripa din 1918-1919 a izbucnit, nici unul dintre detinutii care i-au urmat tratamentul si exercitiile zilnice nu s-a imbolnavit.

Succesul cu grupul lui de detinuti l-a adus in atentia liderilor lagarului si astfel a fost mutat intr-un spital pentru soldatii raniti, pe post de infirmier. Aici i-au fost pusi in sarcina de 30 de pacienti cu care trebuia sa lucreze in fiecare zi. In acele timpuri ingrijirea medicala insemna de obicei repaos la pat prelungit, fapt care avea ca si consecinte atrofierea musculara, pierderea capacitatii de miscare si scaderea sistemului imunitar. Exercitiile lui Joe i-au ajutat pacientii sa se faca bine mai repede si sa se apere de infectii secundare care au ucis atat de multe persoane care se aflau in circumstante similare.

Perioada de infirmierat a condus la dezvolatrea primelor exercitii la aparatura. Fiind foarte obositor sa lucreze zilnic acele exercitii cu cei 30 de pacienti, ajutandu-i pe fiecare in parte, Joe a venit cu ideea de a atasa niste arcuri la ramele paturilor, astfel pacientii putand sa-si efectueze exercitiile fara ajutorul direct al infirmierului lor, fiind doar supravegheati de acesta.

Acest echipament este precursor al aparatului pe care il numim astazi Reformer. Dupa eliberarea sa, Joe s-a intors in Germania. Metoda sa a castigat aprecierea comunitatii de dans, in primul rand prin Rudolf von Laban, cel care a creat cea mai utilizata si raspandita forma de notatie a dansului. Cand oficialii germani i-au cerut lui Joe sa predea sistemul sau de antrenament in cadrul armatei, el a decis sa plece din Germania definitiv, asa ca a emig rat in Statele Unite in 1926. Pe vaporul pe care se afla in drum spre America a cunoscut-o pe viitoarea lui sotie, Clara, care era asistenta medicala. Cuplul a deschis un studio de fitness in New York in aceeasi cladire cu New York City Ballet pe 8th Avenue, unde au predat si si-au supravegheat elevii indeaproape. Metoda Pilates, pe care el si Clara au numit-o initial „Contrology", se refera la modul in care sistemul sau incurajeaza utilizarea mintii pentru a putea controla muschii. Pana la inceputul anilor 1960, Joe si Clara au numarat printre clientii lor multi dansatori din New York. George Balanchine a studiat la "Joe’s", asa cum isi numea el studioul, si l-a invitat pe Pilates sa intruiasca tinerele balerine de la New York City Ballet.

In afara oamenilor obisnuiti, printre elevii sai erau inclusi de asemenea Martha Graham, Mikhail Baryshnikov,Katherine Hepburn, Gregory Peck si Laurence Olivier. Pilates a avut intotdeauna o stransa legatura cu lumea dansului.

Joseph Hubertus Pilates s-a antrenat si a fost instructor pana in ultima zi a vietii sale. El a antrenat un numarmic de elevi pentru a deveni instructori la randul lor, in acest fel fiind posibila continuarea lucrarii lui de-o viata.

Studioul lui Joe a fost distrus intr-un incendiu In 1967, urmand ca la scurt timp sa se stinga din viata in urma unor complicatii aparute de la inhalarea fumului. Sotia lui, Clara, i-a purtat munca mai departe pana la moartea ei in 1977.

Printre primii instructori care au dus mai departe munca lui Joe a fost Carola Trier, care a venit din lumea dansului si si-adeschis propriul studio in New York, unde a predat pana la moartea ei In 1990; Romana Kryzanowska, fosta balerina care a lucrat mult in preajma lui Joe, preda in prezent metoda Pilates Romana in propriul ei studio; Ron Fletcher a fost dansator in trupa Marthei Graham, a lucrat cu Joe si Clara spre finalul vietii lor, a adus Pilatesul pe Coasta de Vest si l-a introdus in viata multor actori faimosi; activitatea sa a abordat un stil mai "dansant" si o coregrafie mai complicata aplicata exercitiilor originale ale lui Joe.

Pilates a devenit acum un cuvant uzual, si asta datorita activitatii tuturor acestor instructori din prima generatie si multor altora care au pastrat aceasta metoda vie si dupa moartea lui Joseph Hubertus Pilates. Fara ei nu am fi putut avea minunatul sistem de exercitii Pilates pe care-l avem astazi . Si pentru asta le suntem recunoscatori tuturor!

Trebuie sa am dreptate. Niciodata nu am luat o aspirina.. Niciodata nu m-am accidentat in viata mea. Intreaga tara, intreaga lume, ar trebui sa faca exercitiile mele. Ar fi mai fericiti.Joseph.H.Pilates.