APARITII PRESA

The power of PILATES

Mișcarea care educă gândurile

Sistemul Pilates, practica miscarilor controlate

Echilibru minte corp

Movement Studio,
   a beautiful mind in a wise    body

Pentru minte si trup

Andreaa & Alexia

Echilibru minte trup

Andreea Esca
    Subiectul zilei: slabirea

Decalogul miscarii

Pas de deux

Echilibru minte trup

Chiar daca am incercat mai toate tipurile de antrenament, Pilates nu a fost unul din cele care mi-a captat interesul. Asta pana cand am cunoscut-o pe Ana Dumitrescu, care intr-o ora mi-a demontat toate ideile preconcepute pe care le aveam despre acest tip de miscare.

Ana este balerina, dar a absolvit si cursul de instructor de fitness aerobic si cel de Pilates, sustinut de un instructor de la Balanced Body, cea mai importanta scoala de Pilates din America. Si cum intotdeauna mi-am dorit sa invat de la cei mai buni, mi-am programat o sedinta de Pilates la Movement Studio.

Inainte de inceperea antrenamentului, m-a intrebat daca am probleme cu coloana si mi-a explicat ca lucreaza in functie de problemele de sanatate, abilitatile si de scopurile fiecarui client in parte.

Cum sunt obisnuita cu antrenamentele de tip cardio, in general dinamice, cu care ma si identific, mi s-a parut ca exista o intreaga poveste in spatele tehnicilor de executare ale exercitiilor de Pilates – de la pozitia corpului, a mainilor, modul cum trebuie sa respiri, cum trebuie sa-ti contracti fiecare muschi si sa te concentrezi pe fiecare miscare.

Trebuie sa existe o conexiune permanenta intre trup si minte, pentru a avea rezultate maxime. Am lucrat toate grupele musculare sub atenta supraveghere a Anei, care imi spunea mereu: “Nu uita sa inspiri si apoi expira usor!”, pentru ca respiratia este elementul definitoriu in acest proces de modelare. Am combinat exercitiile la sol cu cele facute la Reformer, aparat specific Pilates, si am lucrat atat partea inferioara, cat si partea superioara a corpului.

Controlul este partea cea mai importanta a acestui tip de antrenament, numit si the art of contrology. Mereu am fost de parere ca Pilates nu este foarte solicitant, dar marturisesc ca, in timpul antrenamentului, mixul de concentrare pe fiecare miscare si respiratie m-a epuizat. Insa, la finalul orei, simti o revigorare a intregului organism, iar, in timp, o crestere a flexibilitatii si a tonusului muscular, dar si o putere de concentrare mult mai buna.

Ceea ce m-a convins sa cred ca in aceasta relatie minte-trup, specifica in Pilates, a fost momentul in care m-am deconectat total de cotidian si am constientizat ca nu ma pot gandi la ce fac dupa ce voi pleca de acolo sau la filmul de aseara, pentru ca imediat Ana ma atentiona: “Nu te mai coordinezi! Concentreaza-te pe miscare!”.

Ana recomanda orele de Pilates pentru oricine doreste sa-si consolideze si sa-si tonifice corpul, fara a castiga masa musculara in exces, acest antrenament lucrand muschii pe lungime.

SURSA ARTICOL: The ONE / August 2013